Aller au contenu

question d

jonmad46

Messages recommandés

ca fait trop pitié les pro-bidules anti-xbox qui sortent a chaque coup comme arguments que la 360 est trop cher avec toutes les options

comme si le wifi et le hd dvd c'etait indispensable pour s'amuser lol

moi avec mon pack a 299 euros world cup 2006 + cm, je compte rien acheter jusqu'a la fin de cette generation faut arreter de se la jouer fils a papa qui veut toutes les options et tous les gadgets supplementaires

tout est dans la 360.

donc, c'est possible que M mette une prise HDMI 1.3 .

sans ça, ce sera un .... rien en faite. 

bah justement explique moi (et aussi WOPR parceque c'est ptet possible en fait) comment pourra être utilisé la prise HDMI??

je ne vois vraiment pas

pour moi, le lecteur lit le HDDVD et envoie le signal via USB2 à la x360 qui le "décode" et le transmet à la TV via YUV

la x360 devra décoder puis ré-envoyer le signal au lecteur via USB2 qui devra à son tour envoyer le signal à la TV via le HDMI??

le pearl aura une lampe de 200w contre 400w pour le ruby.

900lumens.

Only 6000$! Sony-1080P projection VPL-VW50 listed

Sony announced for the whole of Hong Kong Limited 7th Gao Qing (Full HD) family film projector series added the latest model VPL-VW50 using unique throughout Gaoqing Sony SXRD (silicon crystal reflection shows) technology brings high 15,000:1 1080p shows the high brightness and contrast gradient, is the lead projector market with the highest contrast gradient model.

SXRD technology innovation show that the quality of unparalleled projection

New projector using unique Sony SXRD (silicon crystal reflection shows) panels technologies provide high quality video brightness, contrast gradient and response time, displaying good quality films and images. SXRD panels components provide up to 5,000:1 high contrast gradient, and the whole Gaoqing brightness (1920 x 1080) projection of rich and accurate images. SXRD in the membrane spacing of new liquid crystal materials, not only have less than 250 milliseconds rapid response time, may also show extremely excellent black levels performance.

VPL-VW50 a global minimum three 0.61 inch SXRD panels of the third generation, respectively recur red light panels, green and blue, can show more than 6 million pixels of picture quality.

Efficient function will be taken to the home theater effect

VPL-VW50 equipped with a new 200-watt mercury bulbs superhigh pressure to provide for themselves and up to 900 lumens is the reappearance of red VPL-VW100 comparable results. VPL-VW50 development of a new "High performing two" control algorithms to enhance contrast gradient, the "High performing two" control algorithms to adjust the aperture manually set, users may be based on the pictures and sources for the rate to adjust aperture openings rate, enjoy the highest operating flexibility. "High performing two" combination throughout Gao Qing (Full HD) SXRD panels reach deeper black level and video -- effects, and produce as much as 15,000:1 high contrast gradient.

In addition, VPL-VW50 equipped with advanced cooling system, the low fan noise of 22 decibels, the noise is the lowest market fans one projector, the advantages are particularly important for the family film entertainment. The projector is also equipped with strong 1.8 times zoom lens (focal length of 5.5 metres to 3 metres) and autofocus function, plus images can be manually adjusted upward and / or to the horizontal movement of the camera movements function, the choice of installation location flexible. Special VPL-VW50 established for the family stayed for customers optimum cinema experience, and it has a wide range of advanced facilities and excellent performance of functions, including : new 1-chip video engine, 24p of signals, HDMI digital input x 2 and true color processing functions.

Gao Qing family film projector VPL-VW50 throughout October will be on sale.

Note : According to reports, about 6,000 U.S. dollars VPL-VW50 price, approximately 50,000 yuan, only about half VPL-VW100, much lower than had been listed 1080P DLP projector priced at 9-10 million. This part from the use of ordinary 200W UHP bulbs, rather than expensive xenon gas bulbs.

1920x1080 Sharp expensive launch XV-Z21000 DLP projector

Sharp will be held on October 1 from the sale of its official New Full HD resolution DLP projector "XV-Z21000" expected price for 1.31 million yen, about 92,000 yuan. Danpian Ti production using 0.95-inch 1080P DMD chip micro Hin, contrast gradient reached 12000:1,5 24X 7 color round with 1.35 times the manual photography, performing F2.5~F8, from this point can be seen close to one-inch large size Hin chip micro lens to bring some pressure. Firing a 100-inch picture of the distance needed 4.1~5.5m using 220w bulbs, brightness of 1000 lumens. CVIC System Series III engine for images to form a 12bit digital gamma processing, allegedly to achieve complete 10bit picture quality export. Other technologies include BrilliantColor technology, color independent regulation, five color models, 36 pre-set mode, equipped with a remote control device to bring in a poor light. Interfaces, with support for both the HDMI and HDCP DVI interface has, color difference, s piece, the one composite Av, bulbs life of about 3000 hours in the economic model, whole sets of size 475 x 410.2 x 172.5mm and weighing about 9.5kg.

pour le THOMSON, c'est bien un 47".

et il ne s'agit pas du THOMSON 46LB330B5.

ce n'est pas le modèle Européen, dont je parle.

" Microsoft peut il dans un futur proche empêcher la compatibilité entre le support Blu Ray et son sytème d'exploitation Windows, au profit du HD-DVD ?"

oui.

avec son nouveau système d'exploitation Hasta La Vista.

c'est celui qui succèdera à Vista.

c'est probable, mais y aura des drivers fait par les fabriquants.

donc ????

"la x360 devra décoder puis ré-envoyer le signal au lecteur via USB2 qui devra à son tour envoyer le signal à la TV via le HDMI??"

le lecteur HD-DVD lit, envoie les infos à la 360, qui les renvoies au lecteur HD-DVD vers le FULL HDTV via HDMI 1.3 .

c'est de ça que je parle.

pour en revenir a la full HD , je vois vraiment pas l'interet d'investir dans un ecran ou retro 1080p alors qu'aucune chaine europeene ou us ne diffuse ce format

concernant les films sur blue ray et les jeux , sony est loin d'avoir gagné la guerre face au HDDVD donc l'interet de la full HD est tres incertaine

En fait les premières platines HD-DVD sorties aux states et au Japon ne sortent "que" du 1080i maximum même si les films sont encodés en 1080p.

Que ce soit sur HD-DVD ou BRD , les films sont encodés en 1080p/24Hz.Après tout va dépendre de la platine quant à ce qui va sortir.

Pour répondre à radégout , il existe déjà des platines DVD qui upscalent en 1080p (oui bien en 1080p et pas seulement en 1080i).

On trouve déjà également des films en 1080p sur le net de façon pas trés légale.

Pour les écrans de résolutions 1920*1080 pixels , qu'ils soient compatibles ou non 1080p en entrée , de toute façon ils afficheront en 1080p qu'on leur donne du 480i/p,576i/p,720p,1080i .Les techonologies LCD et Plasma , contrairement au CRT , affichent toujours en progressif.

Bad10 , je ne sais pas comment Microsoft va se débrouiller pour l'HDMI.

La sortie vidéo se situe sur la 360 et non sur le lecteur HD-DVD externe ; Donc soit ils prévoient un adaptateur HDMI (mais je crains qu'il y ait des soucis au niveau du protocole HDCP ) , soit ils sortent une nouvelle version de la 360 munie d'une sortie HDMI , soit il n'y a pas d'HDMI et la HD sera possible tant que l'ICT ne sera pas activé sur les disques.

Invité
Ce sujet ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.
  • Statistiques des membres

23 028
    Total des membres
    1 033
    Maximum en ligne
    Subaru
    Membre le plus récent
    Subaru

128,1 k
    Total des sujets
    1,7 M
    Total des messages