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Impossible de lancer Dios Mios (Lite)...[N00b Wiinside]


squarealex

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J'ai enfin testé les jeux Wii et le peu que j'ai essayé fonctionnent à merveille.Par contre pour les jeux gamecube j'ai passé un iso de the eternal darkness dans Gamecube ISO Tool 1.0.1 Build 5 je l'ai extrait en DiscEx format, il m'a ressorti un iso avec un dossier "sys" avec 3 fichiers dedans (apploader.img, bi2.bin, boot.bin). J'ai balancé ça sur mon HDD usb dans le dossier games formaté FAT32 mais avec des clusters de 64Ko sachant que pour DIOS MIOS c'est normalement du 32Ko (mais 64Ko pour DML) donc tant pis je tente le coup, je lance avec dios mios dans les option du jeu mais il me fait la remarque comme quoi il faut lancer avec du cluster de 32Ko ou moins...donc j'essaie avec Devolution (il est bien configurer dans les custom path de USB loader GX pour qu'il aille bien chercher le loader.bin dans le bon dossier) en plus il me semble que eternal darkness est jeu utilisant l'audio streaming et devolution est fait pour ça à ce que j'ai compris, donc je lance et là paf écran noir, la led du HDD externe clignote et celle du mange disque aussi , sans pouvoir faire autre chose que de retourner sur HBC.

 

J'ai peut être pas pris le jeu le plus simple à lancer aussi faut dire, donc je vais tenter le coup avec un autre jeu mais faudrait je choppe une SD card pas cher pour la dédier à ça. Ça m'embête de formater mon HDD de 500Go quasi plein. :'(

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salut,

 

[mode Julien Lepers]

 

un petit indice pour nos téléspectacteurs : lire les readme (qui portent bien leur nom)

 

[/mode Julien Lepers]

 

 

Ecxplication : Devolution dispose d'un système anti-copie empêchant toute exécution du jeu tant que celui-ci n'a pas été vérifié par l'insertion OBLIGATOIRE de l'original du jeu. Le clignotement du slot est une invitation à insérer l'original, pour peu d'avoir lu le readme =/

 

 

DEVOLUTION: What is it and how do you use it?

 

Devolution is a loader designed to run Gamecube games on a Wii. Dolphin was the codename

for the Gamecube, Revolution was the codename for the Wii, add them together = Devolution.

Although most Wii models include backwards compatibility for Gamecube games it is rather

limited; support for several Gamecube peripherals is missing, the original wired

controllers must be used, unreliable memory cards are still required for saving games...

It seemed like it should be possible to do things better. So I did...

 

Devolution currently offers the following enhancements to the regular "Gamecube on Wii"

experience:

- Alternative mediums for loading games (SD and USB)

- Alternative controllers (Wiimote with classic controller, WiiU Pro Controller, PS3

controller)

- Alternative mediums as memory cards (SD and USB)

- Emulation of the Gamecube modem hardware using the Wii's networking hardware (wifi or

wired)

- Wii Family Edition and WiiU support

 

To get started using Devolution you need a GC compatible Wii with working disc drive and

HBC installed, some physical Gamecube games and their matching .iso files (stored in a

directory called /games on a USB drive or SD card) and the Devolution sample loader app

(which was in the .zip file with this readme).

The following process describes how to load an individual game for the first time:

Step 1: Remove any discs from the Wii.

Step 2: Launch the Devolution loader app from HBC.

Step 3: Press Y or X to mount a USB drive or SD card, depending on what you're using to

store your games (if using a Wiimote press 1 or 2; if using a Classic Controller press x

or a).

Step 4: Use the DPAD to scroll up or down through the .iso files in your /games directory

until you've decided which one to play. Press A (b on a classic controller) to launch it

and the screen should go blank; a short time later the blue slot led should repeatedly

flash twice followed by staying off for a few seconds.

Step 5 (OPTIONAL): If you plan on playing the game on other Wii or WiiU consoles, you will

need to connect one or more wiimotes to the wii now. If the wiimotes are not currently

paired with this Wii just press the red sync button on both the wii and the wiimote and

wait for it to connect. Once connected it should have one light flashing on and off

repeatedly.

Step 6: Insert the original Gamecube disc for the game you are loading. The wii should

read it for a few seconds then the slot led should flash five times.

Step 7: After a short wait the game should start. If instead Devolution exits back to

HBC, check to make sure the .iso file is a clean, identical copy of the disc's data.

 

In the future when you launch this game using Devolution it should start without needing

to insert the original disc. However if you launch the game on a different Wii/WiiU, you

will need to perform Step 5 (connect one of the same wiimotes used in the original

process) instead of being able to skip boths Steps 5 and 6. Only wiimotes may be used for

this purpose, not WiiU Pro controllers nor PS3 controllers. No guarantees are made for the

behaviour of third-party wiimotes.

 

If you wish to repeat the original process for a game that has already been played (for

example to link it with different wiimotes), remove any discs from the wii and hold the

reset button when you choose the game to launch. Release the reset button only when the

slot led starts the two-flashes sequence and continue from Step 5.

Note that any games verified prior to Devolution r200 (the first build with wiimote

support) must be re-verified for use with r200 or later.

 

Analog sticks on all controllers are calibrated when they are first connected. Make

sure the sticks are in the neutral position when plugging in PS3 USB / classic

controllers or wirelessly connecting PS3 BT / WiiU Pro controllers. If a stick is not

centered correctly you will need to disconnect the controller and reconnect it.

 

While a game is running, a connected Wiimote/WiiU Pro/PS3 controller can be active or

inactive. If it has a constantly lit LED it is currently active and will send input to

the game. If the LED is flashing on and off, it is inactive (this is the default state).

The position of the LED indicates which Gamecube slot the controller is currently tied

to. The HOME button (or PS button) is used to toggle between active/inactive states. A

Wiimote by itself cannot go active, it must have a classic controller (either original or

pro) attached.

When a controller is inactive there are several key sequences that perform special

functions:

- PLUS/START: change the controller's Gamecube slot to the next available (inactive) slot.

- MINUS/SELECT + DPAD LEFT: Toggle the global widescreeen setting.

- MINUS/SELECT + DPAD UP: If the game is currently asking to switch discs, load the

next .iso file (performs the same function as pressing the Eject button).

- MINUS/SELECT + DPAD DOWN: Simulate pressing the Gamecube's Reset button.

- MINUS/SELECT + DPAD RIGHT: Toggle the Slot Led activity indicator setting.

- MINUS/SELECT + A/CIRCLE: Toggle the global rumble setting for all emulated controllers.

This can be used to override the system global Wiimote rumble setting (which is set by

bringing up the home screen for any official wii software).

- MINUS/SELECT + B/CROSS: Toggle the screen dimmer.

 

PS3 controllers support two extra functions:

- L1 + R1: When the PS3 controller is connected to the wii via USB this will write the

wii's Bluetooth address to the controller's memory so it can be used wirelessly. This only

needs to be done once (until the address is overwritten).

- L3 + R3: Exit Devolution (performs the same function as pressing the power button).

 

When a WiiU Pro or Wiimote+Classic Controller is active, pressing the L button (or ZL for

the original classic controller) will toggle the "C-Stick Trigger" mode - when it is

active, pressing the right stick up emulates pressing the right analog trigger and

pressing the right stick down emulates pressing the left analog trigger.

 

For Wiimotes and the WiiU Pro controller, pressing the power button simulates pressing the

console's power button and will exit Devolution. This simulation is performed by the

hardware, such as when a Wiimote is used to turn the console on.

 

New Wii controllers can be synced to the Wii at any time by pressing both red sync

buttons. Do not attempt to use the "1+2" syncing method. Note that the controllers

probably won't stay paired to the wii after exiting Devolution since it doesn't touch the

wiimote records in the system files. However the wiimotes should support one-touch

reconnection while Devolution is running.

 

When using a Wiimote+Classic Controller, the Wiimote will rumble to match the emulated

Gamecube controller - this is intentional, since there are "retro" classic controllers

that feature a built-in Wiimote. There's no way to distinguish them from the software's

point of view.

 

PS3 controllers support both Bluetooth (wireless) and USB (wired) connections. A USB

connection must be used first so the Wii's BT address can be written to the controller (by

pressing L1 and R1 together). L2 and R2 are fully functional as analog triggers.

 

A USB keyboard can also be connected to emulate a Gamecube keyboard. Control-Alt-F12 is

used to toggle the keyboard between active and inactive states. It also supports these

special functions:

- Control-Alt-Delete: Exit Devolution.

- Control-Alt-Left: Widescreen toggle.

- Control-Alt-Up: Simulate Eject button (for disc swap).

- Control-Alt-Down: Simulate Reset button.

- Control-Alt-Right: Slot LED activity indicator toggle.

- Control-Alt-A: Toggle the global rumble setting for all emulated controllers.

- Control-Alt-B: Toggle the screen dimmer.

 

 

 

Devolution uses parts of the lwBT Bluetooth stack:

/*

* Copyright © 2003 EISLAB, Lulea University of Technology.

* All rights reserved.

*

* Redistribution and use in source and binary forms, with or without modification,

* are permitted provided that the following conditions are met:

*

* 1. Redistributions of source code must retain the above copyright notice,

* this list of conditions and the following disclaimer.

* 2. Redistributions in binary form must reproduce the above copyright notice,

* this list of conditions and the following disclaimer in the documentation

* and/or other materials provided with the distribution.

* 3. The name of the author may not be used to endorse or promote products

* derived from this software without specific prior written permission.

*

* THIS SOFTWARE IS PROVIDED BY THE AUTHOR ``AS IS'' AND ANY EXPRESS OR IMPLIED

* WARRANTIES, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, THE IMPLIED WARRANTIES OF

* MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE ARE DISCLAIMED. IN NO EVENT

* SHALL THE AUTHOR BE LIABLE FOR ANY DIRECT, INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL,

* EXEMPLARY, OR CONSEQUENTIAL DAMAGES (INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, PROCUREMENT

* OF SUBSTITUTE GOODS OR SERVICES; LOSS OF USE, DATA, OR PROFITS; OR BUSINESS

* INTERRUPTION) HOWEVER CAUSED AND ON ANY THEORY OF LIABILITY, WHETHER IN

* CONTRACT, STRICT LIABILITY, OR TORT (INCLUDING NEGLIGENCE OR OTHERWISE) ARISING

* IN ANY WAY OUT OF THE USE OF THIS SOFTWARE, EVEN IF ADVISED OF THE POSSIBILITY

* OF SUCH DAMAGE.

*

*/

 

 

À noter que Devolution stocke son pseudo DRM anti-copie sur la (ou les) wiimote(s) qui aura(auront) été synchronisée(s) au lancement du jeu (justement quand il te demande l'original). Cette (ou ces) wiimote(s) sera(seront) la clé pour lancer le jeu par la suite (Devolution ne demandera plus l'original tant que cette wiimote contiendra la preuve de la vérification de l'original). Si tu lances le jeu avec une autre wiimote, qu'elle est mangée par le chien, qu'elle flambe ou autre, tu devras refaire la procédure de vérification.

 

 

ps : Eternal Darkness est effectivement un jeu avec audio streaming. Il est donc proscrit sous Dios Mios (à quoi bon jouer à un jeu muet ?)

 

tu peux tenter avec Nintendont, depuis que Crediar l'a abandonné en version alpha (qui ne faisait tourner QUE zelda Wind Waker) et a mis les sources à disposition, d'autres développeurs l'ont amélioré (possibiltié de lancer d'autres jeux). Je ne connais pas le statut d'ED sur Nintendont...à tester.

 

EDIT : jeu incompatible avec Nintendont !

Modifié par badablek
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Merci de t'être fait chier à m'avoir copier le readme et surligner en rouge le passage concerné, je savais même pas que devolution posséder un readme pour être honnête, en tout cas tout est plus clair maintenant.

 

p.s: le readme est bien dans l'archive "gc_devo_src.zip" donc j'ai voulu faire trop vite les choses enfaite. :shy2:

Modifié par jopopo
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si le créateur de Dios Mios recommande lui-même d'avoir un formatage en 32K (ou moins), c'est pour une bonne raison ;)

 

le 64K peut fonctionner, mais certainement pas parfaitement, avec notamment de possibles soucis de lag lors de sessions de jeux stressants (chargements de grande taille ou répétitifs), voire même de plantages au boot de Dios Mios.

 

 

DIOS MIOS (DM) Format your USB devices 1st primary partition to FAT32 with 32KB cluster size or less. DM is looking on USB port 0 first, so if it takes a long time for the splash screen to appear, connect your device to the other port. If no splash screen appears at all, your HDD (usually the USB controller device is at fault not the HDD itself) is probably not supported. Slow HDDs seem to prove problematic for the faster extracted file (FST) format, so try .ISO first.

 

 

@jopopo, bien sûr que le readme est aussi dans le fichier source, tout comme il est dans le mini loader ^___^

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le 64K peut fonctionner, mais certainement pas parfaitement, avec notamment de possibles soucis de lag lors de sessions de jeux stressants (chargements de grande taille ou répétitifs), voire même de plantages au boot de Dios Mios.

C'est pourtant ce que tu conseillais fut un temps ;). J'avais suivi ton conseil et pour le moment, ça fonctionne parfaitement.

 

PS1: Bon, j'ai voulu essayer en formatant la Partition en 32K et sous USBloader GX, je vois les jeux, je peux les lancer, mais à l'écran titre, je ne peux plus rien faire, la manette ne réagit pas.

Vraiment je n'y comprend plus rien... Je précise que ça ne vient pas de la manette GC, j'en ai 3.

 

PS2: Problème résolu, j'ai lancé un jeu GC original depuis la chaine disque, L'écran Dios Mios est apparu le jeu c'est lancé et là, la manette fonctionnait. J'ai retesté avec USB Loader GX et la manette fonctionne maintenant comme avant et je suis en taille cluster 32K.

Maintenant, c'est bien joli, mais j'aimerai bien savoir pourquoi j'ai été obligé de faire cette manip pour que la manette fonctionne...

Modifié par Lolo18
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Dios Mios fonctionne parfaitement avec un HHD avec taille de cluster de 64k.

 

Punaise mais comment tu fait? Moi dès que je lance le jeu j'ai une fenêtre qui s'ouvre avec marqué "Error: To run GameCube games with DIOS MIOS you need to use a partition with 32k bytes/cluster or less". Je peux que faire OK pour fermer la fenêtre mais ça va pas plus loin. Tu es sur de la taille de tes clusters? (j'utilise USB loader GX)

 

Moi pour savoir,j'ai fait un chkddsk puis je divise par 1024 le nombre d'octets dans chaque unité d'allocation. 65536/1024=64

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Ben c'est bien le "DIOSMIOS_2.10.wad" que j'ai installé celui pour USB, j'en suis sur à 100% mais comment vérifier qu'il est bien installé comme il faut et que c'est le bon?

 

Sur mon HDD externe 500Go, j'ai une seule partition en FAT32.

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