El_Patas
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@krHACKen, the game Castlevania SOTN broke seriously in the RIP 06 with graphics problems that do not occur in the Beta 17, some of them like the disappearance of doors that prevent to continue playing the game. The user MrKARATEKYUKEN, has tested your latest version of testing and these problems continue to occur: "For example in one of the places where these problems occur the most, as in the dungeon where the head of the wolf comes from. It seems that the first time loads the game works well in that room, although the top door does not appear, it is as if it were invisible, you can cross it, if you go back inside, the door looks good, but if you lose it seen going down, in addition to not appearing you can't cross it again. The same happens with the candlesticks of this area, if you do not break any and you go up from the bottom, they all appear up to the height of the wolf's head, above the head there is no more, and if you keep going up to the more upper part and then lower down all have disappeared." Tested PAL version with USB. Français ------------------------------------------------------------------------------------- @krHACKen, le jeu Castlevania SOTN a sérieusement brisé le RIP 06 avec des graphismes problèmes qui ne se produisent pas dans la bêta 17, certains comme la disparition de portes qui empêchent de continuer à jouer. L'utilisateur MrKARATEKYUKEN, a testé votre dernière version de test et ces problèmes continuer à se produire: "Par exemple dans un des endroits où ces problèmes sont les plus nombreux, comme dans le donjon d'où vient la tête du loup. Il semble que la première fois, le jeu fonctionne bien dans cette pièce, bien que le la porte supérieure n'apparaît pas, c'est comme si elle était invisible, vous pouvez la traverser, si vous rentrez à l'intérieur, la porte a l'air bien, mais si vous la perdez vu de ne pas apparaître, vous ne pouvez plus le traverser. La même chose se produit avec les chandeliers de cette zone, si vous ne les cassez pas et vous montez du bas, ils apparaissent tous jusqu'à la hauteur de la tête du loup, au-dessus de la tête il n'y a plus, et si vous continuez à monter au plus haut et puis tout en bas ont tous disparu." Version PAL testée avec USB.
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Aha, thank you very much for the clarification. @krHACKen, and than you very much for all your work, i would liked to test the game Treasure Planet as you requested it before in the thread, plus ask some personal fixing about the two X-Com games, but well i not found the suffice free time, and at last all ended. I wish you all the best with all my support. Best regards. ----------------------------------------------- Aha, merci beaucoup pour la clarification. @krHACKen, et que vous beaucoup pour tout votre travail, je voudrais tester le jeu Treasure Planet comme vous l'avez demandé auparavant dans le fil, plus demander une fixation personnelle sur les deux jeux X-Com, mais bien je n'ai pas trouvé le temps libre suffisant, et enfin tout s'est terminé. Je vous souhaite tout le meilleur avec tout mon soutien. Meilleures salutations.
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krHACKen, do you mean that all old trojans for compatibility Modes are completely useless now with this last RIP 06? The compatibility Modes only works well writing them in the CHEATS.TXT? -------------------- voulez-vous dire que tous les vieux chevaux de Troie pour les modes de compatibilité sont complètement inutile maintenant avec ce dernier RIP 06? Les modes de compatibilité ne fonctionnent que bien en les écrivant dans le CHEATS.TXT?
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This is a really a pity and the worse news, thank you very much for all your work, you pushed the POPS emulator beyond nobody expected it. I still have the hope that this is not a definitive goodby and you return some day with best mod for continue working in this great emulator. I continue testing games and supporting it. Maybe you can publish this last prototype of PROTO_20171008 as the Beta 18 or the r14? Best regards. ------------------------------------------------------------------- C'est vraiment dommage et les pires nouvelles, merci beaucoup à tous votre travail, vous avez poussé l'émulateur POPS au-delà de personne ne l'attendait. J'ai toujours l'espoir que ce n'est pas un au revoir définitif et que vous revenez un jour avec la meilleure humeur pour continuer à travailler dans ce grand émulateur. Je continue à tester les jeux et à le soutenir. Peut-être que vous pouvez publier ce dernier prototype de PROTO_20171008 comme le Beta 18 ou le r14? Meilleures salutations.
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Aha, i see thank you. I see, well then others versions needs confirmation. About the mini stutters of Colin McRae i not confirmed it, just saying in a conditional way that it could be great if is really fixed, but still needs confirmation. Yes, this is to what i'm refering, thank you very much for your explanation. You are welcome, is a pity, but thank you very much for having tried to fix it. This means that the games of Tomb Raider, Tomb Raider II and Ninja, they have now the CDDA audio working? Umm...but you tested first the PAL versions of Team Buddies, i'm not sure that the user of ElOtroLado he are right that the problem of this game is caused by the PAL patcher. Because there are reports that this game works fine loaded through USB and SMB, i suspect that the problem with this game is about the speed of the internal HDD like the game Breakout. But now i don't know if you did any type of fix on it, needs to be tested i suppose. This game as a specific spanish version with the ID of (SCES-02986). No more freezes in both versions of NFS: Porsche 2000, great! and the game itself plays fine? This is some internal fix, or the $MUTE_VAB is for use in the CHEATS.TXT? Thank you very much for this, from what i see this is just an approach or experimental right? You are planning for put this prototype as the new beta 18 or you continue making protoypes? I don't know if is good provide this prototypes to all the people if they are not stable, but in the other hand if the people do not test it is not possible know the wrong things. Thank you very much for make this prototype and for all your work. Best regards.
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Hi KrHACKen, thank you very much for the explanation about the pad irx modules, yes i readed before that they don't work with the prototypes. If you rewrote the compatibility modes, please you can provide them in TROJAN files? If the fixes for Metal Gear Solid have been removed then now the cutscenes works fine? Yes, Colin McRae 2.0 suffers constant "mini hangs" during gameplay which makes it very annoying to play the game, now if this is fixed with the new $CODECACHE_ADDON_0 is superb! I remember that there are more games in which the Mode 4 has no effect, this new $CODECACHE_ADDON_0 command looks very interesting. For curiosity, what makes exactly for fix this problems? And i report here my tests with the previous prototype with games that freezes (used the internal HDD): Still not working: - Art Camion Geijutsuden (Japan) - Countdown Vampires (USA) - Darkstalkers: The Night Warriors (Europe) - Digimon World 2003 (Europe) - It have less screens where freezes, but at last i find one when entering inside a second floor of a building. - Duke Nukem: Time to Kill (Europe) - F1 Championship Season 2000 (Europe) - London Seirei Tanteidan (Japan) - Micro Maniacs (Europe) Now working: - Paranoia Scape (Japan) - Do not freezes anymore after you lose in the game. Best regards. FR: ----- Bonjour KrHACKen, Je vous remercie beaucoup pour l'explication des modules pad irx, oui j'ai lu avant Qu'ils ne travaillent pas avec les prototypes. Si vous avez réécrit les modes de compatibilité, vous pouvez les fournir dans les fichiers TROJAN? Si les réparations de Metal Gear Solid ont été supprimées, alors maintenant, les cutscenes fonctionnent bien? Oui, Colin McRae 2.0 souffre de "mini hangs" constants pendant le jeu qui le rend Très ennuyeux pour jouer le jeu, maintenant si cela est corrigé avec le nouveau $ CODECACHE_ADDON_0 est superbe! Je me souviens qu'il y a plus de jeux dans lesquels le Mode 4 n'a aucun effet, ceci La nouvelle commande $ CODECACHE_ADDON_0 semble très intéressante. Pour la curiosité, qu'est-ce qui fait exactement pour résoudre ces problèmes?
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He provides two files, bt_pademu.irx and usb_pademu.irx, there is not needed anything more? And how can be used this two irx files with popstarter for running well the dualshock 3? FR: --------------------- Il existe deux fichiers fournis bt_pademu.irx et usb_pademu.irx, il n'y a pas besoin de plus? Et comment utiliser ces deux fichiers irx avec popstarter pour fonctionner correctement le dualshock 3?
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Thank you very much for the information. Wow, you was fast testing all this games, some of them the ones i mentioned, great work. Is a pity that most of them still freezes, but for one that it works is a big step of improvement. Yes if the problem with Dino Crisis affects a lot of games would be great find the solution, seems very hard. Keep the good work. FR: ----------- Merci beaucoup pour l'information. Wow, vous étiez en train de tester rapidement tous ces jeux, certains d'entre eux mentionné, excellent travail. Est-ce dommage que la plupart d'entre eux gèle encore, mais pour ceux qui fonctionnent, c'est un grande étape d'amélioration. Oui, si le problème avec Dino Crisis affecte beaucoup de jeux serait génial trouver la solution, semble très difficile. Continue comme ça.
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Understood, anyway this is great, i will try to test during today the 3 mentioned games for see if there is luck with them. I suppose do you include all the changes of this prototypes in a probably next Beta 18? FR: ------------------------------------------------- Compris, de toute façon c'est génial, j'essaierai de tester au cours des 3 derniers jeux pour voir s'il y a de la chance avec eux. Je suppose que vous incluez tous les changements de prototypes dans une beta 18 probablement prochaine?
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Hi krHACKen Do you mean that you introduced something "generic" in this prototype which can fix any freeze of any game? Or just you checked and fixed only and concretely this games? For example if i can test this games which freezes at loading screens there is a possibility that now they pass the freezes? Warcraft II: The Dark Saga Penny Racers Micro Maniacs Best regards. FR: Salut krHACKen Voulez-vous dire que vous avez introduit quelque chose de "générique" dans ce prototype qui peut réparer tout gel de n'importe quel jeu? Ou seulement vous avez vérifié et réglé uniquement et concrètement ces jeux? Par exemple, si je peux tester ces jeux qui gèlent au chargement des écrans il y a une possibilité que maintenant ils passent le gels? Warcraft II: The Dark Saga Penny Racers Micro Maniacs Meilleures salutations.
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I see, thank you very much for the explanations, please keep the good work. Any test needed we are here. Best regards.
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Hi krHACKen, i tested the NTSC-U version of Crash Bash with your VMC in the internal HDD with the Beta 17, and in the level of Polar Panic the game freezes with black screen after the loading screen, in the level of Papu Pummel the game freezes after playing some few seconds. Then i tried your last prototype "20170531" and the freeze of Polar Panic do not happens, works well, (i don't know if you fixed it expressly in this last build), the freeze in the Papu Pummel still happens. Good work with the fix of flicker and slowdown, i hope is possible make a trojan for fix the same type of problem for other games. I saw some other news in your last messages here, but i don't understand too much french language, keep the good work, thank you. FR: J'ai testé la version NTSC-U de Crash Bash avec votre VMC dans le disque dur interne Avec la Beta 17, et au niveau de Polar Panic, le jeu gèle avec Écran noir après l'écran de chargement, au niveau de Papu Pummel le jeu Gèle après avoir joué quelques secondes. Ensuite, j'ai essayé votre dernier prototype "20170531" et le gel de Polar Panic faire Ne se passe pas, fonctionne bien (je ne sais pas si vous l'avez réparé expressément dans cette dernière construction), le gel dans le Papu Pummel se produit toujours. Bon travail avec la correction du scintillement et du ralentissement, j'espère qu'il est possible de faire un Trojan pour résoudre le même type de problème pour d'autres jeux. J'ai vu d'autres nouvelles dans vos derniers messages, mais je ne comprends pas trop de langue française, gardez le bon travail, merci.
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@krHACKen, we found that something broked the emulator in the last Beta 15 for when the emulator is played with the CRT tv's. While in the Beta 14 all works fine, with the Beta 15 the screen suffers a big epileptic fliker, big temblors, the scanlines are lost, and overall looks horrible making the emulator completely unplayable, seems that all is working in interlaced, seems that the emulator is not working at the native 240p. Is suspected that the cause is the introduction of the "SetGsCrt" interlace parameter. Please you can compile the Beta 15 with this interlaced "SetGsCrt" paremeter deleted, and provide us for test it and see if this is the cause? FR: @krHACKen, nous avons constaté que quelque chose broked l'émulateur dans la dernière Beta 15 pour lorsque l'émulateur est joué avec le CRT TV. Alors que dans le Beta 14 tout fonctionne très bien, avec le Beta 15 l'écran souffre un grand épileptique fliker, gros temblors, les scanlines sont perdus, et semble horrible rendant l'émulateur global complètement injouable, semble que tout est travail dans entrelacé, semble que l'émulateur ne fonctionne pas au 240p natif. On soupçonne que la cause est l'introduction du paramètre entrelacé "de SetGsCrt". S'il vous plaît, vous pouvez compiler le Beta 15 avec ce paremeter entrelacé "de SetGsCrt" supprimé, et nous fournir pour elle tester et voir si cela est la cause?
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I see, thank you for the explanation, seems is not to very easy of use manage this tools or way for fix freezes. Always i liked try to fix the freezes from Final Fantasy games, Megaman Legends, Penny Racers, Brave Fencer Musashi, Bugs Bunny, Crisis Beat, Duke Nukem Time to kill, and others, but without tools and some knowledege or tutorial is impossible. About Parasite Eve 2, an user found a new freeze in the disc 2 which is hard, i provide the save with instructions. POPS save freeze elevator FR Je vois, je vous remercie pour l'explication, semble est pas très facile d'utilisation gérer cet outil ou moyen pour le gel des correctifs. Toujours i aimé essayer de réparer les gels des jeux Final Fantasy, Megaman Legends, Penny Racers, Brave Fencer Musashi, Bugs Bunny, Crisis Beat, Duke Nukem temps pour tuer, et d'autres, mais sans outils et un certain knowledege ou tutoriel est impossible. A propos de Parasite Eve 2, un utilisateur a trouvé un nouveau gel dans le disque 2 qui est difficile, je fournir le sauvegarder avec des instructions.
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Well, then the people have to play the game without change the weapon when they are fighting in a battle, because this is what causes the hang in any battle of the game, specially in the disc 2. On the other two crashes that the user comments: Partida Cuarto Nº 6 del motel Bronco (2). Tiempo 2:26 Partida Recepción del motel (1). Tiempo 2:39 The crashes are random, the user played repeatedly to play the hang in those two cases and do not happened again, it is difficult then check them, i hope that this crashes are soft and the breakpoint fix solves them. When i search an hexadecimal codes for make the widescreen codes on PSX games, i use the emulator PSXFin with his debugger r3000, introducing first a code searched previously in the Cheat Engine, then is used a breakpoint for find the address responsible of the widescreen. You introduce one of this breakpoints in the moment of a freeze for know what causes the freeze? And how you can use a debugger with the pops emulator? there is any debugger in the PS2 for use with pops? FR: Eh bien, les gens ont à jouer le jeu sans changer l'arme quand ils se battent dans une bataille, parce que c'est ce qui provoque le blocage dans toute bataille du jeu, spécialement dans le disque 2.. Sur les deux autres accidents que l'utilisateur commente: Partida Cuarto Nº 6 del motel Bronco (2). Tiempo 02:26 Partida Recepción del motel (1). Tiempo 02:39 Les accidents sont aléatoires, l'utilisateur a joué à plusieurs reprises pour jouer le coup dans ces deux cas et ne se reproduisent plus, il est alors difficile de les vérifier, j'espère que ce accidents sont doux et le correctif breakpoint les résout. Quand je cherche un code hexadécimal pour les codes à écran large faire sur les jeux PSX, j'utiliser le PSXFin émulateur avec ses R3000 débogueur, l'introduction d'abord un code de recherche précédemment dans le Cheat Engine, puis est utilisé un point d'arrêt pour trouver l'adresse responsable de l'écran large. Vous présentez l'un des points d'arrêt dans ce moment d'un gel pour savoir ce qui provoque le gel? Et comment vous pouvez utiliser un débogueur avec l'émulateur pops? il y a débogueur dans la PS2 pour une utilisation avec pops?