doudou2 Posté(e) le 19 décembre 2006 Partager Posté(e) le 19 décembre 2006 bon c ok j ai reusi a convertire Battle Circuit (Euro 970319) mai sa lance pas , sa reste en rouge je sait pas si faut que je renomela roms en batcir.zip ou en battle circuit ( euro 970319) ? merci Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
7zxkv Posté(e) le 19 décembre 2006 Partager Posté(e) le 19 décembre 2006 batcir.zip = Battle Circuit (Euro 970319) Drivers de Mame: ROM_START( batcir ) ROM_REGION( CODE_SIZE, REGION_CPU1, 0 ) /* 68000 code */ ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btce.03", 0x000000, 0x80000, CRC([color="Magenta"]bc60484b[/color]) SHA1(9b4e46d0f3d96edcd1c3707409507a5027c69039) ) ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btce.04", 0x080000, 0x80000, CRC([color="Magenta"]457d55f6[/color]) SHA1(19a39ec30166d4b797babe9d70328ac572d1f916) ) ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btce.05", 0x100000, 0x80000, CRC([color="Magenta"]e86560d7[/color]) SHA1(a978a7f5e0069cd78c8588c2d91b825796c723a5) ) ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btce.06", 0x180000, 0x80000, CRC([color="Magenta"]f778e61b[/color]) SHA1(e8321dece8977131e41c9207946b627074c13ee7) ) ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btc.07", 0x200000, 0x80000, CRC([color="Magenta"]7322d5db[/color]) SHA1(473be1f1bf603bdd82451661a6206507f50ed2b6) ) ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btc.08", 0x280000, 0x80000, CRC([color="Magenta"]6aac85ab[/color]) SHA1(ad02d4185c2b3664fb96350d8ad317d3939a7554) ) ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btc.09", 0x300000, 0x80000, CRC([color="Magenta"]1203db08[/color]) SHA1(fdbea14618b277132f9e010ef36c134a8ea42162) ) ROM_REGION16_BE( CODE_SIZE, REGION_USER1, 0 ) ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btcex.03", 0x000000, 0x80000, CRC([color="Magenta"]2d193cd0[/color]) SHA1(534934bb9ab117ffc8593b5a7e32ce2aa78818ca) ) ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btcex.04", 0x080000, 0x80000, CRC([color="Magenta"]a3895d8b[/color]) SHA1(b2bb8a3924ee2d436cfd7d91fdf875af6225d0aa) ) ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btcex.05", 0x100000, 0x80000, CRC([color="Magenta"]bdbed16f[/color]) SHA1(3a3d84a2002c216bb77293dc0657ad425caa8236) ) ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btcex.06", 0x180000, 0x80000, CRC([color="Magenta"]02048217[/color]) SHA1(cb65ec945f6ebf4b994c172bfb337ef08473e946) ) ROM_REGION( 0x1000000, REGION_GFX1, 0 ) ROMX_LOAD( "btc.13m", 0x000000, 0x400000, CRC([color="Magenta"]dc705bad[/color]) SHA1(96e37147674bf9cd21c770897da59daac25d921a) , ROM_GROUPWORD | ROM_SKIP(6) ) ROMX_LOAD( "btc.15m", 0x000002, 0x400000, CRC([color="Magenta"]e5779a3c[/color]) SHA1(bbd7fbe061e751388d2f02434144daf9b1e36640) , ROM_GROUPWORD | ROM_SKIP(6) ) ROMX_LOAD( "btc.17m", 0x000004, 0x400000, CRC([color="Magenta"]b33f4112[/color]) SHA1(e501fd921c8bcede69946b029e05d422714c1040) , ROM_GROUPWORD | ROM_SKIP(6) ) ROMX_LOAD( "btc.19m", 0x000006, 0x400000, CRC([color="Magenta"]a6fcdb7e[/color]) SHA1(7a28d5d7aa036d23d97fad17d0cdb8210dc8153a) , ROM_GROUPWORD | ROM_SKIP(6) ) ROM_REGION( QSOUND_SIZE, REGION_CPU2, 0 ) /* 64k for the audio CPU (+banks) */ ROM_LOAD( "btc.01", 0x00000, 0x08000, CRC([color="Magenta"]1e194310[/color]) SHA1(3b29de0aca9dbca59d6b50fb2509e2a913c6b0af) ) ROM_CONTINUE( 0x10000, 0x18000 ) ROM_LOAD( "btc.02", 0x28000, 0x20000, CRC([color="Magenta"]01aeb8e6[/color]) SHA1(50a5d1cce0caf7c5143d4904431e8f41e2a57464) ) ROM_REGION( 0x400000, REGION_SOUND1, 0 ) /* QSound samples */ ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btc.11m", 0x000000, 0x200000, CRC([color="Magenta"]c27f2229[/color]) SHA1(df2459493af40937b6656a16fad43ff51bed2204) ) ROM_LOAD16_WORD_SWAP( "btc.12m", 0x200000, 0x200000, CRC([color="Magenta"]418a2e33[/color]) SHA1(0642ddff2ab9255f154419da24ba644ed63f34ab) ) ROM_END Drivers de NJ dans rominfo.cps2: FILENAME( batcir, cps2, 0, 8, 0, 0 ) REGION( 0x380000, CPU1, 0 ) ROM( 0, 0x000000, 0x80000, [color="Magenta"]0xbc60484b [/color]) ROM( 0, 0x080000, 0x80000, [color="Magenta"]0x457d55f6 [/color]) ROM( 0, 0x100000, 0x80000, [color="Magenta"]0xe86560d7 [/color]) ROM( 0, 0x180000, 0x80000, [color="Magenta"]0xf778e61b [/color]) ROM( 0, 0x200000, 0x80000, [color="Magenta"]0x7322d5db [/color]) ROM( 0, 0x280000, 0x80000, [color="Magenta"]0x6aac85ab [/color]) ROM( 0, 0x300000, 0x80000, [color="Magenta"]0x1203db08 [/color]) REGION( 0x200000, USER1, 0 ) ROM( 0, 0x000000, 0x80000, [color="Magenta"]0x2d193cd0 [/color]) ROM( 0, 0x080000, 0x80000, [color="Magenta"]0xa3895d8b [/color]) ROM( 0, 0x100000, 0x80000, [color="Magenta"]0xbdbed16f [/color]) ROM( 0, 0x180000, 0x80000, [color="Magenta"]0x02048217 [/color]) REGION( 0x1000000, GFX1, 0 ) ROMX( 0, 0x000000, 0x400000, [color="Magenta"]0xdc705bad[/color], 2, 6 ) ROMX( 0, 0x000002, 0x400000, [color="Magenta"]0xe5779a3c[/color], 2, 6 ) ROMX( 0, 0x000004, 0x400000, [color="Magenta"]0xb33f4112[/color], 2, 6 ) ROMX( 0, 0x000006, 0x400000, [color="Magenta"]0xa6fcdb7e[/color], 2, 6 ) REGION( 0x48000, CPU2, 0 ) ROM( 0, 0x00000, 0x08000, [color="Magenta"]0x1e194310 [/color]) ROM( 1, 0x10000, 0x18000, 0x00000000 ) ROM( 0, 0x28000, 0x20000, [color="Magenta"]0x01aeb8e6 [/color]) REGION( 0x400000, SOUND1, 0 ) ROM( 2, 0x000000, 0x200000, [color="Magenta"]0xc27f2229[/color] ) ROM( 2, 0x200000, 0x200000, [color="Magenta"]0x418a2e33[/color] ) END Soit la même chose sauf que NJ n'attache pas d'importance aux noms des roms tant que le crc32 (sans "0x" qui veut dire "hexadecimal" bien entendu) est bon (mais autant bien les nommer comme mame). Ta le nom de tes roms et leurs CRC32 à coté, faut que ce soit pareil dans ton zip. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
doudou2 Posté(e) le 19 décembre 2006 Partager Posté(e) le 19 décembre 2006 comprend pas desoller Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
7zxkv Posté(e) le 19 décembre 2006 Partager Posté(e) le 19 décembre 2006 Ba tanpis désolé. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
doudou2 Posté(e) le 19 décembre 2006 Partager Posté(e) le 19 décembre 2006 avec dotre roms c plus simple ? Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
doudou2 Posté(e) le 22 décembre 2006 Partager Posté(e) le 22 décembre 2006 personne peut m'aider Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
badboy1993 Posté(e) le 24 décembre 2006 Partager Posté(e) le 24 décembre 2006 Slt merci du tuto et tout mais j'ai ma roms ensuite il me disent c'est pas compatible les zip mais comment faire alos merci bco aidez svp Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
7zxkv Posté(e) le 27 décembre 2006 Partager Posté(e) le 27 décembre 2006 Ultime version avant suppression du compte de NJ, télécharger les sources. CPS1PSP/CPS2PSP Changes ---------------------------------------------------------------------- 1.66 EUsing the memory to it's limit due to using the Cashe, this was being postponed, but, have increased the speed on state save. EVideo Sync option's movement have been changed. If we waited for the Vsync completly, the speed decrease, so, changed to wait for Vsync only if it is possible. Due to this, reading the cashe often, or doing a pressure full process, some tearing would occur since it will be doing the same as Video Sync = Off, but in more games, the possibilities of having this should decrease. Having it on "On" might not be a problem though. ---------------------------------------------------------------------- 1.65 Since the CPS2 Shock has been updated, added some games. and,.. <Common> EUpdated rominfo.cps1 and zipname.cps1, and rominfo.cps2 and zipname.cps2. (From here on, will not write about these when updated. Please notice, if the created date is updated, then that would be the time for exchanging.) EIf RELEASE flag is enabled and compiled, bootleg set will not be shown on the list. Also, if RELEASE flag is disabled, bootleg set will be shown in Yellow. EChanged the sound's mixing process. Although just have started this change, probably around new year timing, was thinking to add it there, but, it's already there. Due to the above, since the maintenance is getting frustrated, have taken out the sound test source. If needed, please download it from the older one and compile them. (Can't just plugin to the latest one though) EChanged the optimization option from -03 to -02. Due to gcc optimization, using -03, some sprites weren't drawn. Researched this, right before sceGuDraArray's memcpy, by optimization, if it was created inline, there seemed to be a problem in writing the data from the cashe. Before running, write back can do the job but, this decreases the speed a bit, so have changed this to be on -02. <CPS1PSP> EChanged the source, when compiling, deleting the makefile RELEASE flag, some of the bootlet set will work. (Personally don't see this as a game, so have not tested, don't feel fixing this if it doesn't work, so please do not ask for it.) Same as CPS2PSP, do not release the bootleg set enabled binary on the web. <CPS2PSP> EProbably now supports Puzz Loop 2 (Euro 010302) and Hyper Street Fighter II (Asia 040202). Only changed the rominfo.cps2 to CRC's WinKawak's output list's CRC, so it might not work. Cannot check, if it doesn't work, please tryout on your own. Puzz Loop2 would be puzloo2.zip, Hyper Street Fighter II would be hsf2a.zip. pzloop2j's Parent Set has changed to puzloop2, but can used as is, so don't need to change the file names. ---------------------------------------------------------------------- 1.64.5 <CPS1PSP> ELost World's freeze fix. ---------------------------------------------------------------------- 1.64.4 <CPS1PSP> ELayer1's layers seperated drawing process bug being fixed. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Prech974 Posté(e) le 28 décembre 2006 Partager Posté(e) le 28 décembre 2006 Cool le tuto.j'ai un pti souci: 1) est-ce que le pack mvspsp fonctionne avec le firmware 3.02 de dark alex? car quand je lance mvspsp 1.51 ca affiche "démarrage du jeu impossible:80020143" 2)matos: psp white ceramic 2.60 > 2.71 > 1.5 > 3.02 avec memorystick pro duo 2go 3) au secours !!! Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Mago68 Posté(e) le 28 décembre 2006 Partager Posté(e) le 28 décembre 2006 Bonjour, 1) est-ce que le pack mvspsp fonctionne avec le firmware 3.02 de dark alex? OUI, il faut placer MVSPSP dans PSP/GAME 150 et Kernel3.02 dans le recovery. A+ Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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