Aller au contenu

yabasic

Invité Invité

Messages recommandés

Invité Invité

je continue mes délires.....

je viens de tombre sur un site qui m'a rappeller le yabasic sur PS2 ( celui qu'on peut trouver avec la démo offert quand on achète une PS2 ):

Welcome to playstation-basic.com, the official website of the PlayStation 2 version of the programming tool Yabasic.

Yabasic for PlayStation 2 is a variant of the introductory programming language BASIC which features as a free bonus program on the PlayStation 2 in-box demo disc in Europe and Australasia.

Yabasic for PlayStation 2 allows users to write fun programs which can be saved on memory cards for storage and swapping. The online help system gives a complete guide to the features of the language, and the built-in sample code should get you up-to-speed with practical Yabasic programming. And to complement all this, there's this website. As a little extra, here you'll find some 'release notes' for the program, some solutions to common programming problems and news of future developments.

Good luck!

The interpreter at the heart of the programming application is open-source software, and includes contributions from enthusiasts around the world. Please see the links section for more information on the Yabasic project and obtaining the core source code.

en d'autres termes, on crée sont programme et on le mets sur memory card ( le seul truc que je comprends pas, c'est par rapport au swap... )

pourrait-on avoir les codes sources du PS2menu, PS2link 2.23 ( vu que c'est deux programmes s'installent sur memory card, si on arrive à écrire ces derniers sur yabasic, sauvegarder sur memory card et les utiliser sans swap, enfin j'espère )

Invité Invité

rrrrrhaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

merci d'avoir prit le temps de poster une réponse....

j'avais lus un topic qui était contre le HDloader ( il a 2, 3 heure )... j'étais pas tout à fait d'accord. Mais là, ils exagèrent les métagameurs(euses)

TROUVER UN AUTRE TRUC QUE LE HDLOADER, car ce produit craint ( pour preuve, on a tj besoin d'une puce et on ne peut stocké ni jeux PSone, ni émulateur. Alors franchement, c'est un sale produit. )

Veuillez vous connecter pour commenter

Vous pourrez laisser un commentaire après vous êtes connecté.

Connectez-vous maintenant
  • Statistiques des membres

23 028
    Total des membres
    2 172
    Maximum en ligne
    Subaru
    Membre le plus récent
    Subaru

128,1 k
    Total des sujets
    1,7 M