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wLaunchELF - uLaunchELF v4.43a


ShaoliAss

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Ok, je comprends. Mais du coup, est-ce bien POPStarter qu'il faut modifier? Ca le fait avec POPS, mais rien ne dit que ca ne va pas faire la même chose avec un autre ELF. Du coup, modifier uLE me parait plus pertinent.

 

La plupart des homebrews font un (ou deux) IOP reset dès leur démarrage. POPStarter ne le fait pas parce qu'il réalise des tests de sécurité et a besoin de "voir" la mémoire telle que l'utilisateur l'a laissé. Donc c'est plutôt à moi de fixer ma cochonnerie LOL. Néanmoins, je suis étonné que uLE n'en fasse pas avant d'invoquer ExecPS2.

Le truc c'est que j'aurais préféré résoudre ça en apportant + de changement à POPStarter, plutôt que de cracher de nouveaux ELFs pour un si maigre truc.

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Ok, je vois ;)

 

[HS : je viens de voir que la liste de POPS-00001 a été vandalisée. J'ai pu restaurer le dernière bonne version et demandé à AkuHAK de la fermer en écriture. POPS-00001 est obsolete, mais les tests de compatibilités peuvent être utiles pour popstarter.

Apparemment ca avait été le cas -dans une bien moindre mesure - avec celle de pospstarter]

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Mmm, j'suis peut être parano mais je pense que ça pourrait être l’œuvre de Yeshuachrist ou de son alter ego shiasse trente-deux, qui voudraient torpiller les deux listes officielles pour mieux créer la leur.

Je compte me remettre sur le développement de POPStarter. Ayant vu le joli GUI en gsKit de ps2rd créé par root, ça m'a donné des idées. En plus mon SDK est à jour. POPStarter est tellement basique est codé avec les pieds qu'il mériterait d'être recodé de zéro. Je ne sais pas quand je pourrais me remettre dessus vu que le temps me manque cruellement en ce moment, mais j'y songe.

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Je ne sais pas si c'est lui, vu l'état dans lequel je l'ai trouvée, je dirais plutôt qqn qui ne savait pas se servir des listes excel sous google et qui a tout salopé. Mais bon, c'est réparé, Akuhak a locké tout ça, comme ça rien ou peu est perdu.

 

Bonne nouvelle si tu trouves le temps de t'y remettre. ;)

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Changes:

* used latest ps2sdk so problem with chinese adaptors and big disks is probably solved

* removed 2Gb limit for single partition unit (maybe somebody can explain while we this limit was in all ule versions?)

* now expand function works with all partitions

* now we can create "__" partitions larger than 2Gb

 

uLE wip6

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Changelog WIP 7 - 04-06-2014 :

 

 

Rewritten tutorial for compiling uLaunchelf. You need to specify $PS2SDKSRC (which is actually git repository) and run prepare_main.sh or restore_ps2sdk.sh.

- fixed one warning in the libcdvd library

- now all libraries will install into $PS2DEV

- Added message about HDL game unloading (l_oliveira)

- partially reverted hdd_manager - now it loads hdl_game partitions much (i mean MUCH MORE) faster (thanks to l_oliveira)

- all source text files converted into linux format

- returned special symbols like triangle, square etc.

- now samba modules compile only when SMB flag is set (by default SMB = 0)

- changed cdinit argument so now ule dont have to freeze with disc control on on SCPH-5xxxx

- removed libjpg library, now is used the one from ps2sdk-ports

- fixed some warnings in vmc

- and of course everything is built with latest ps2sdk

 

 

Dernière version au 23/09/2016 : WIP7.

 

KELF de MBR et image de partition __mbr pour rendre le HDD amorçable : ule_wip7.zip

Cette build date d'il y a + de 2 ans. Au moment où je la poste, une nouvelle build avec des mises à jour importantes est en cours d'élaboration.

Vérifiez le topic officiel de PSX-Scene au cas où une version rendant la WIP7 obsolète a été publié.

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MAJ ! uLE devient wLaunchELF (double-unofficial) et est officiellement repris en main par AKuHAK et SP193.

 

 

What is LaunchELF?

LaunchELF is a file manager program for the PlayStation 2.

 

The original LaunchELF project was by Mirakichi, who worked on versions prior to v3.41.

After Mirakichi stopped working on LaunchELF, E P and dlanor worked on unofficial LaunchELF (uLaunchELF) up to v4.42d.

Due to real-life commitments, both E P and dlanor have been on a hiatus for quite a few years. Double-unofficial LaunchELF (wLaunchELF) is a new project by AKuHAK and SP193 that continues to bring new updates to our favourite file manager to the PlayStation 2.

 

The first stable release is slated to be LaunchELF v4.50, to mark the start of a new line of builds. As of today, we are still updating and fixing LaunchELF, so we will appreciate constructive comments and feedback about the quality and functionality of LaunchELF.

 

While E P and dlanor have not officially declared that they won't be ever coming back to continue work on uLaunchELF, I have decided to create a new thread in order to avoid cluttering their thread with posts regarding new bugs that are caused by the (rather invasive) work on the code.

 

Legacy thread: unofficial LaunchELF v4.42 (unofficial LaunchELF v4.42)

 

Features:

Move, copy, rename, delete files.

Manage the partitions on the PlayStation 2 HDD unit.

Supports skins.

Supports HDD capacities up to 2TB.

Supports USB Mass Storage Devices capacities up to 2TB.

Supported devices: Memory Card, HDD unit, CD/DVD, USB Mass Storage Device, host.

 

 

Known issues/limitations:

Network support is dysfunctional.

Language files cannot be located.

 

 

***

Changelog:

 

LaunchELF v4.43a (2016-12-16)

 

(kHn) Added AllowDVD IRX module, to enable DVD-video discs to be read (for ESR support, if uLaunchELF is used instead of FMCB).

Adjusted Hiryu's libcdvd library to not cause a freeze, if there is no disc inserted.

Removed the disc control option, since LaunchELF can now correctly determine if no disc is inserted.

Removed IOP Reset option, since LaunchELF is always rebooting the IOP at boot.

(doctorxyz) Added VGA mode.

(doctorxyz) Added slash and back-slash characters to the on-screen keyboard.

Cleaned up IOP reset code.

Cleaned up loader module.

Corrected region-detection code, for DVD player and OSDSYS update booting.

Fixed support for HDD unit capacities up to 2TB.

Cleaned up file I/O code, to use only fileXio.

Re-enabled code that preserves the timestamp for files copied to the HDD unit.

Compiled with the new PS2SDK updates.

 

Source (et topic officiel) : psx-scene.

 

Téléchargement : ici.

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